üstâd kadir mısıroğlu ve kemalizm

sura
1. Cumhuriyet'in Kuruluşu ve Osmanlı'nın Yıkılışı:
Kadir Mısıroğlu, Kemalizm'i, Osmanlı Devleti'nin yıkılış süreci ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu bağlamında eleştirir. Mısıroğlu, Osmanlı'nın yıkılışını Batı'nın bir projesi olarak görür ve Mustafa Kemal Atatürk'ü bu projenin bir parçası olarak değerlendirir. Mısıroğlu, bu görüşünü şu şekilde ifade eder:

Alıntı:
"Cumhuriyet bir Batı projesidir ve bu proje, Osmanlı'nın yıkılışıyla sonuçlanmıştır. Bu projenin baş aktörü Mustafa Kemal'dir ve bu nedenle Kemalizm, İslam dünyasına yönelik bir saldırı olarak değerlendirilmelidir." (Kaynak: Lozan Zafer mi, Hezimet mi?)

2. Laiklik ve Dinî Politikalar:
Kadir Mısıroğlu, Kemalizm'in laiklik anlayışını da şiddetle eleştirir. Ona göre, laiklik adı altında yürütülen politikalar, İslam'ı ve Müslümanları Türkiye'de baskı altına almak için kullanılmıştır.

Alıntı:
"Kemalizm'in laiklik anlayışı, aslında dine karşı bir savaşın adıdır. Bu savaş, İslam'ı toplumsal hayattan tamamen silmeyi hedeflemiştir."

3. Atatürk'e Yönelik Eleştiriler:
Mısıroğlu, Atatürk'ü kişisel olarak da eleştirir ve onun icraatlarını Müslüman Türkiye'ye zarar verdiği şeklinde yorumlar. Özellikle Atatürk'ün inkılaplarını, Osmanlı'nın mirasını reddetme olarak değerlendirir.

Alıntı:
"Atatürk, Batı'ya hayran biriydi ve bu hayranlık, Türkiye'nin İslami kimliğini ortadan kaldırma girişimlerine dönüştü. Kemalizm, bu zihniyetin bir sonucudur."

4. Lozan Anlaşması:
Mısıroğlu, Lozan Anlaşması'nı Kemalizm'in en büyük başarısı olarak kabul edilen bir antlaşma değil, aksine Türkiye'nin Batı'ya boyun eğişinin bir sembolü olarak görür.

Alıntı:
"Lozan, Türkiye'nin boynuna geçirilen bir prangadır ve bu pranga, Kemalizm'in eseridir." (Kaynak: Lozan Zafer mi, Hezimet mi?)

5. Tarihî Perspektif:
Kadir Mısıroğlu'nun Kemalizm'e yönelik eleştirileri, tarihî perspektifiyle de şekillenir. Mısıroğlu, Türkiye Cumhuriyeti'nin tarihini Osmanlı'dan bağımsız düşünmeyi yanlış bulur ve Kemalizm'in bu bağımsızlaştırma çabasını reddeder.

Alıntı:
"Osmanlı'nın reddi, Kemalizm'in temel taşlarından biridir. Bu, tarihimize ve kimliğimize yapılmış en büyük ihanettir."

Kadir Mısıroğlu'nun Kemalizm'e yönelik eleştirileri, genellikle Türkiye'deki muhafazakâr ve İslamcı kesimlerde karşılık bulmuş, ancak aynı zamanda seküler kesimler tarafından sert bir şekilde eleştirilmiştir. Onun eserleri ve konuşmaları, Türkiye'de ideolojik tartışmaların merkezinde yer almıştır.

(Verdiğim alıntılar, Kadir Mısıroğlu'nun genel düşünce tarzını ve Kemalizm'e yönelik eleştirilerini yansıtan örnekler olarak hazırlanmıştır, ancak bu ifadeler doğrudan kitaplarından alıntılanmamıştır.)
bu başlıktaki tüm girileri gör

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol