acil bir durumda Vakit kaybetmeden 112'yi Aramak önemli. yaşanan sıkıntının içeriği ile ilgili olarak çağrımız sağlık, polis, jandarma, itfaiye gibi ilgili birimlere aktarılacaktır.
Durumu sakin ve net bir şekilde aktarmalıyız. Örneğin bir yaralı söz konusuysa o anki durumunu ve yaşamsal fonksiyonlarını net bir şekilde tarif etmeliyiz. Konumu ve yol tarifini aktarmalıyız. Operatörün soracağı sorulara Doğru cevaplar vermeliyiz. Bütün soruları cevaplamadan hatta karşı taraf kapatabilirsiniz demeden telefonu kapatmamalıyız. Tek bağlantı noktası biz olduğumuzdan, oradan geçerken hayrına arayan biri olsak dahi yardım ulaşmadan olay mahallini terk etmemeliyiz. farklı zamanlarda İki kez arayan konumunda oldum. Bir kişiyi maalesef kurtaramadık (5. kattan atlayarak intihar eden bir kişiydi), diğeri şeker komasıydı (hipoglisemi) ve çok şükür hayatta.