Açılımı istanbyl elektrik tramvay ve tünel olan iatanbul bedeliyesine ait topluma taşıma araçlarıdır. Birde özelleştirilmiş halk otobüsleri vardır bazı rotolarda.
İett istanbul nüfusuna hiçbir şekilde çözüm olmamaktadır. Nüfusu kaldıramamaktadır. Bu sorun sefer ve otobüs artımıyla da çözülememektedir. Alternatif çözümler lazım.
iett
En ufak kazada aracı yolun ortasında durdurup trafiği pert eden istanbul belediyesine bağlı araçlardır.
istanbul elektrik tramvay tünel'in kısaltmasıdır. şirketin başlangıcı, ilk olarak 1800'lü yıllarda dersaadet tramvay şirketinin kurulmasına dayanır. sonrasında londra'dakinden sonra dünyanın ikinci en eski metrosu olan tünel açıldı. tünel aslında kısa bir hat, yaklaşık 500-600 metre uzunluğunda ve karaköy'ü beyoğlu'na bağlıyor. dik bir yokuşla beyoğlu'na doğru yükselir (uzun zaman oldu binmeyeli).
neyse, nice sonra otobüsler, sonrasında da troleybüsler hizmete girdi. troleybüsler 20-25 sene hizmet verdi ve sonrasında hizmetten çekildi. troleybüsler üstündeki iki troley çubuğuyla üstten geçen elektrik hattına bağlı olup enerjisini oradan alırdı. beşiktaş'ta, barbaros bulvarı ve beşiktaş caddesinin hat kesişim noktasında genelde troley çubuklarından biri atar, şoför inip arka tarafa geçer ve küfür ede ede çubuğu halatından tutarak tele yerleştirirdi, kuvvet isteyen bir işti. çubuk hatta temas ettiği an sağlam bir ses çıkarır ve ark yapardı. 80'li yılların ortalarına doğru hizmetten çekildiler ve elektrik hatları da kaldırıldı doğal olarak.
bütün bunları anlattın da, kısaltmadaki elektrik kısmı nerede diyeceksiniz. önceleri İstanbul'daki elektrik dağıtım görevi de bunlardaydı. Yine Seksenli yılların başlarında Türkiye elektrik kurumuna devredildi. Ama kısaltmadaki e harfi nostaljik bir Edayla hala oradaki varlığını sürdürüyor.
edit: imla
neyse, nice sonra otobüsler, sonrasında da troleybüsler hizmete girdi. troleybüsler 20-25 sene hizmet verdi ve sonrasında hizmetten çekildi. troleybüsler üstündeki iki troley çubuğuyla üstten geçen elektrik hattına bağlı olup enerjisini oradan alırdı. beşiktaş'ta, barbaros bulvarı ve beşiktaş caddesinin hat kesişim noktasında genelde troley çubuklarından biri atar, şoför inip arka tarafa geçer ve küfür ede ede çubuğu halatından tutarak tele yerleştirirdi, kuvvet isteyen bir işti. çubuk hatta temas ettiği an sağlam bir ses çıkarır ve ark yapardı. 80'li yılların ortalarına doğru hizmetten çekildiler ve elektrik hatları da kaldırıldı doğal olarak.
bütün bunları anlattın da, kısaltmadaki elektrik kısmı nerede diyeceksiniz. önceleri İstanbul'daki elektrik dağıtım görevi de bunlardaydı. Yine Seksenli yılların başlarında Türkiye elektrik kurumuna devredildi. Ama kısaltmadaki e harfi nostaljik bir Edayla hala oradaki varlığını sürdürüyor.
edit: imla
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?