islamiyet
İslamiyet, manevi bir huzur ve toplumsal dayanışma sunar. Kur'an, sevgi, merhamet ve adaletle dolu bir yaşam öğretir. Namaz, günlük yaşamın stresinden uzaklaşarak ruhsal dinginlik sağlar. İslam, bireylere hem manevi hem de toplumsal yönden güzellikler katar, yaşamı daha anlamlı ve dengeli hale getirir.
Hocam keşke öyle olsa ama müslümanların çoğuna baktığımızda böyle bir tablo göremiyoruz,hiç merhamet, sevgi, dürüstlük yok gibi gözüküyor,elbet içlerinde düzgün insanlar var ama sayıları çok da değil.
imâm gazâli der ki:
bir zâd, tekfir edilecek bir lafız söyledi ve o lafızın 99 anlamı da küfr olsa, 1 anlamı hakikâd olsa biz o anlamla uyarırız derdi.
bakan görür azizim. sen de iyilere bak, onlardan feyz al. marketteki her elma nasıl temiz olmuyorsa, güzeldir diye seçtiğin meyvâlar bazen nasıl kötü çıkıyorsa, insanda öyle.
bir zâd, tekfir edilecek bir lafız söyledi ve o lafızın 99 anlamı da küfr olsa, 1 anlamı hakikâd olsa biz o anlamla uyarırız derdi.
bakan görür azizim. sen de iyilere bak, onlardan feyz al. marketteki her elma nasıl temiz olmuyorsa, güzeldir diye seçtiğin meyvâlar bazen nasıl kötü çıkıyorsa, insanda öyle.
Müslümanların çoğuna bakacak olursak elbette ortada iç açıcı bir tablo göremiyoruz fakat bende sana bu duruma karşılık bir örnek vermek istiyorum. Birçok doktor ve insan parayı kötü kullanabiliyor; bu durum bizlerin, tıp ilminden veya paradan soğumamız gerektiği anlamına gelmez. Aynı şekilde, bazı kişiler İslam'ı yanlış yaşayabilir, ama bu bizim dinimizi sorgulamamız anlamına gelmez. İslam, bizim dinimizdir ve onu korumak bizim sorumluluğumuzdur. Dinimizi kötü yaşayan kişiler yüzünden İslam'ı suçlamak haksızlıktır; suç, o kişilerin kendi davranışlarının sonucudur. "Haram haramdır, herkes yapıyor olsa da; helal helaldir, sadece sen yapıyor olsan da."
Hocam tıp ilmiyle İslam arasında büyük fark var yalnız, birisi deney ve gözleme dayalı bilimken diğeri bana göre insan eseri bir din.
okuma yazma bilmeyen bir peygamber nasıl olur da bir din yaratabilir?
Düzgün müslümanların olduğunu yadsımıyorum ama çürük elmaları nasıl halledeceğiz,istisna deyip geçecek miyiz, cahil yaftası mı yapıştıracağız.
Azizim yapma etme bal gibi okuma yazma biliyordu, o kadar ticaretle uğraşmış bir adam
Muhammed zeki biriydi
Kendi peygamberinizi cahil sanıyorsunuz
o dönem çek senet imzalama gibi bir sistem yoktu, ticaret dediğinde takastı azizim.
Hocam tıp ilmiyle İslam arasında büyük fark var yalnız, birisi deney ve gözleme dayalı bilimken diğeri bana göre insan eseri bir din yorumuna cevap olarak Tıp ve İslam arasındaki farkları anlamak önemlidir, ancak bu farklar her iki sistemin de değerini sorgulamaz. Tıp, bilimsel yöntemlerle elde edilen bilgiyi kullanarak sağlık sorunlarına çözüm getirir; İslam ise manevi ve etik rehberlik sağlar. İslam'ın, Allah'tan gelen vahiylere dayandığına inanılır ve bu, onun sadece insan ürünü olmadığını gösterir. İslam'ın temel ilkeleri, evrensel değerleri ve ahlaki öğretileri, sosyal ve kültürel bağlamlardan bağımsız olarak geçerlidir. Dolayısıyla, kişilerin İslam'ı yanlış uygulamaları, dinin özünden sapıldığı anlamına gelmez. Din, bireylerin manevi gelişimini ve toplumsal düzeni yönlendirmeyi amaçlar ve farklı yorumlar, bu geniş kapsamlı anlayışın bir parçasıdır. Bu nedenle, dinin yanlış anlaşılması veya kötü uygulanması, dinin kendisinin suçlanmasını gerektirmez.
@sura çek, senet olmamış olabilir ama yazı vardı azizim,aldığı sattığı şeyleri nasıl kaydediyordu,yapma etme
Peygamber Efendimiz'in okuma yazma bildiği görüşüne karşılık da sana şunları söyleyebilirim. İslam'da Peygamber Efendimiz'in okuma yazma bilmediği görüşü, geniş bir kabul görür ve bu, onun peygamberliğinin mucizevi boyutunu vurgular. Çünkü Peygamber'in okuma yazma bilmediği, onun doğrudan Allah'tan vahiy aldığı ve bu vahyin insan aklı ve bilgi birikiminden bağımsız olarak verildiği anlamına gelir. Bu özellik, İslam'ın insan aklının ötesinde, ilahi bir kaynaktan geldiğini ve onun mesajının, peygamberin kişisel bilgi ve becerilerinden bağımsız olduğunu gösterir. Ayrıca, okuma yazma bilmemek, onun peygamberliğinin ve vahyin gerçekliğini sorgulatmaz; aksine, Allah'ın mesajının tamamen ilahi bir kaynaktan geldiğini ve Peygamber'in bu mesajı halkına en doğru şekilde ilettiğini ortaya koyar. Bu, İslam'ın evrenselliğini ve doğruluğunu pekiştiren bir unsurdur.
@masmavi peygamberin okuma yazma bilmediği görüşü kur'anı tasdik etmek için üretilmiş bir söylem, siz inanın ama ben inanamıyorum azizim
Bu görüşün, İslam'ın temel inançlarıyla nasıl örtüştüğünü açıklamak faydalı olabilir. Peygamber Efendimiz'in okuma yazma bilmediği görüşü, sadece Kur'an'ı tasdik etmekle ilgili değil, aynı zamanda onun peygamberliğinin mucizevi doğasını vurgulamakla ilgilidir. Bu görüş, Peygamber'in ilahi bir mesaj getirdiğini ve bu mesajın insan bilgisinden bağımsız olarak verildiğini gösterir. Peygamber'in eğitimsizliği, İslam'ın Allah'tan gelen bir vahiy olduğunu ve Peygamber'in kişisel bilgiden bağımsız olarak bu vahyi halkına ilettiğini ifade eder. Eğer bu görüşü kabul etmiyorsanız, İslam'ın mesajının mucizevi doğasını ve vahyin tamamen ilahi kaynaktan geldiğini nasıl değerlendirdiğinizi merak ediyorum. Bu, inancın kişisel bir tercih olduğunu ve herkesin farklı bir bakış açısına sahip olabileceğini kabul eder.
Son cümlemi daha anlaşılır bir şekilde size ifade etmek gerekirse; herkesin farklı bir bakış açısına sahip olabilmesi inancın bir özelliği olduğunu ve inanıp inanmama konusunun size kalmış olduğunu ifade ettim.
Teşekkürler hocam, çok resmisiniz
Rica ederim, Allah'ın seni İslam ile şereflendirmesi ümidiyle. Gerçek doğruyu bulacağına inancım yüksek.
Biraz beyin jimnastiği yapalım. Müslümanlar genelde kusursuz olanın İslamiyet olduğunu,kusurun müslümanlarda olduğunu ileri sürer, birsürü tahrifçi vardır,İslamiyet onlar yüzünden yanlış anlaşılmıştır.
50 farklı mezhep,tarikat vs.var,hepsi mi yanlış anladı, doğru olan hangisi?
Ehl-i sünnet mi doğrusu, şia mı?
Hz.muhammed zamanında mezhep var mıydı?yoktu.
Şimdi denecek ki peygamberin ölümünden sonraki meselelerin kolay çözümü için mezhepler kuruldu, peygamber yaşamadığı için vaaz veremezdi.
E onun yerine kur'an'dan bakın abicim,çok mu zor?
Domuz eti tüm müslümanlara göre haramdır,bununla ilgili tek bir tartışma bile yoktur,1400 senedir bu haramdır,gel gör ki başka konular üstünde ihtilaflar söz konusudur.4 hak mezhep(kendi kendilerini hak mezhep ilan etmişler)uydurdukça uydurur,şafiye göre köpeğe dokunmak haramdır, başkasına göre değildir.at eti yemek birine göre mekruh,diğerine göre serbesttir.Bu liste uzar durur.Keşke kur'andan bakıp direkt hükmü oradan verseydiniz.
50 farklı mezhep,tarikat vs.var,hepsi mi yanlış anladı, doğru olan hangisi?
Ehl-i sünnet mi doğrusu, şia mı?
Hz.muhammed zamanında mezhep var mıydı?yoktu.
Şimdi denecek ki peygamberin ölümünden sonraki meselelerin kolay çözümü için mezhepler kuruldu, peygamber yaşamadığı için vaaz veremezdi.
E onun yerine kur'an'dan bakın abicim,çok mu zor?
Domuz eti tüm müslümanlara göre haramdır,bununla ilgili tek bir tartışma bile yoktur,1400 senedir bu haramdır,gel gör ki başka konular üstünde ihtilaflar söz konusudur.4 hak mezhep(kendi kendilerini hak mezhep ilan etmişler)uydurdukça uydurur,şafiye göre köpeğe dokunmak haramdır, başkasına göre değildir.at eti yemek birine göre mekruh,diğerine göre serbesttir.Bu liste uzar durur.Keşke kur'andan bakıp direkt hükmü oradan verseydiniz.
metodoloji bilmeden ahkam kesme azizim.
Azizim metodoloji de kurgulanmış bir şey sonuçta, keyfi yorum yapıyorlar.
Sen ehl-i sünnetsin,şiayı adamdan saymıyorsundur, onlar da senden haz etmiyor,önce aranızdaki bu ihtilafı çözün azizim
bir gün bu konu üzerinde uzun uzun konuşalım inşallah. doktora yapan bir hocamla da bu konu hakkında hasbihâl etmiş idim. evvela seninle de nasip olur inşallah. o "kurancı" dediğimiz tayfanın kitaplarını da okudum merâk etme azizim.
şiâ evvelâ itikâd ve akâidde dahi yalan, uydurma hadisler uydurur. (bkz. adnan oktar kitaplarındaki yalan hadisler.) bkz. zaman gazetesi promosyonu ile dağıtılan tahrife uğramış kitaplar. gibi.
İslam'ın zamanla farklı yorumları ve mezheplerin ortaya çıkması, dinin özünden sapıldığı anlamına gelmez. İslam'ın özünü koruyan ve bu çeşitliliği anlamaya çalışan Ehl-i Sünnet ve Şii gibi çeşitli yaklaşımlar, Peygamber Efendimiz'in yaşamadığı dönemlerde yaşanan sosyal ve kültürel değişimlere uygun çözümler sunma çabasıdır. Hz. Muhammed (s.a.v.) zamanında mezhepler yoktu, çünkü din henüz yeniydi ve toplumsal sorunlar henüz gelişmemişti. Mezhepler, farklı durumlar ve zaman dilimleri için Kur'an ve hadisleri daha iyi anlamak adına ortaya çıkmıştır. İslam, temel prensiplerde birlik sağlarken, detaylarda çeşitliliğe yer verir. Domuz etinin haram olduğu gibi kesin hükümlerde ayrım yapılmazken, bazı konularda ihtilaflar doğabilir. Bu farklılıklar, İslam'ın evrenselliği ve esnekliğinden kaynaklanır. Kur'an ve Hadisler ışığında, her mezhep kendi yorumunu getirirken, temel inançlarda bütünlük sağlanır. Dolayısıyla, farklı görüşler, İslam'ın zenginliğini ve derinliğini yansıtır.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?