Allah, O'ndan başka tanrı yoktur; diridir, her şeyin varlığı O'na bağlı ve dayalıdır. Ne uykusu gelir ne de uyur. Göklerde ve yerde ne varsa hepsi O'nundur. O'nun izni olmadıkça katında hiçbir kimse şefaat edemez. Onların önlerinde ve arkalarında olanları O bilir. O'nun ilminden hiçbir şeyi -dilediği müstesna- kimse bilgisi içine sığdıramaz. O'nun kürsüsü gökleri ve yeri içine almıştır. Onları korumak kendisine zor gelmez. O yücedir, mutlak büyüktür.
bakara/255
allah
İslam inancına yöre yaratıcıdır. Kainatı dünyayı bizleri o yaratmıştır. Doĝa'nın icindeki güzellikler tanrı'nın kanıtı değilmidir.
Zorunlu nedendir. Yani olmak zorundadır. O olmasaydı hiçbir şey var olamazdı. Dolayısıyla her şeyin bir yaratıcısı vardır o da yüceler yücesi allah'tır.
Yaratıcı, gözetleyen, izleyen, takip eden, sınayan…
Her insanın içinde varlığını sorgulatan.
Şükretmenin tatlılığı inanmaktan geçer. Şükür ise bu yaşamın ilacıdır.
Her insanın içinde varlığını sorgulatan.
Şükretmenin tatlılığı inanmaktan geçer. Şükür ise bu yaşamın ilacıdır.
"Sözlerin en şereflisi, en kıymetlisi, en güzeli Allâh'ın kelâmıdır."
Sünnet Olmadan Ümmet Olmaz
Mahmud Esad Coşan
Sünnet Olmadan Ümmet Olmaz
Mahmud Esad Coşan
ey vahdet! bahr—i bîpâyân! sensin mevcezen
kesret—i emvac içinde rûnüma sensin yine
bin isim, yüzbin çeşit vermişsen de kendine
her ne dense, asuman, eflâk, ervah-ı beden
yalnız sensin, sen!
dikkat—ü im'anla baksa çeşm—i insan âleme
asumane, kubbe—i minaya, mihr—i envere
alem-i balâya, arşa, bir de bu esfel yere
dürbûn-i marifetle baksa vech-i ademe
yâlnız sensin, sen!
sûmbül-ü reyhanda da şevke ve gülanda da
dilhıraş—ı feryad—ı arslanın, nevası bülbülün
gonce-i şevk-bahsi, bûy-i ruh-nüvazı bir gülün
zerre-i camitte de, en ufak hayvanda da
yalnız sensin, sen!
cümle havâssımda, kalpte, akl-ü vicdanımda
şevk-i aşkla mest-ü bîhuş olduğum demlerde
derdnak yârdan mehcur kaldığım demlerde
hasret—ü firkatle sûzan, bıkar ar canımda
yalnız sensin, sen!
ağuş-ı vuslatımda mehlika lerzan iken
cavidanî bir hayatı sığdırırken âne
bîhuş nigeran olurken kar gibi gerdâne
havi—i ulviyette ruhum valih—ü hayran iken
yalnız sensin, sen!
kesret—i emvac içinde rûnüma sensin yine
bin isim, yüzbin çeşit vermişsen de kendine
her ne dense, asuman, eflâk, ervah-ı beden
yalnız sensin, sen!
dikkat—ü im'anla baksa çeşm—i insan âleme
asumane, kubbe—i minaya, mihr—i envere
alem-i balâya, arşa, bir de bu esfel yere
dürbûn-i marifetle baksa vech-i ademe
yâlnız sensin, sen!
sûmbül-ü reyhanda da şevke ve gülanda da
dilhıraş—ı feryad—ı arslanın, nevası bülbülün
gonce-i şevk-bahsi, bûy-i ruh-nüvazı bir gülün
zerre-i camitte de, en ufak hayvanda da
yalnız sensin, sen!
cümle havâssımda, kalpte, akl-ü vicdanımda
şevk-i aşkla mest-ü bîhuş olduğum demlerde
derdnak yârdan mehcur kaldığım demlerde
hasret—ü firkatle sûzan, bıkar ar canımda
yalnız sensin, sen!
ağuş-ı vuslatımda mehlika lerzan iken
cavidanî bir hayatı sığdırırken âne
bîhuş nigeran olurken kar gibi gerdâne
havi—i ulviyette ruhum valih—ü hayran iken
yalnız sensin, sen!
Eskiden inandığım, beni koruyup kolladığına inandığım yüce güçtü.kur'an'ı okudum, araştırmalar yaptım, hayat tecrübesi de kazandım ve bir süre sonra inancımı kaybettim.korkunç bir andı benim için.bunca sene inandığım yüce koruyucu nasıl bir insan kurgusu olurdu?
çok üzülmüştüm ama sonra geçti.hayatımdaki tek hayal kırıklığım budur.
çok üzülmüştüm ama sonra geçti.hayatımdaki tek hayal kırıklığım budur.
İnanç, kişisel bir yolculuktur ve herkes farklı deneyimler yaşayabilir. Senin bu süreci yaşaman da elbette önemli ve derin bir tecrübe. Ancak, Allah'ı bir 'insan kurgusu' olarak görmek, O'nun varlığına dair esas tevhid anlayışını kaçırabilir. Kur'an'da Allah'ın insanların anlayışının ötesinde olduğu ve her şeyin yaratıcısı olarak evrene hükmettiği açıkça belirtilir. Bu süreçte yaşadıkların seni üzdü ama belki de yeniden düşünmek, farklı bir perspektiften bakmak, sana yeni bir yol açabilir. (bkz: #15936)
Adaletin en temel merkezi. En hayırlı arkadaşım gibi....
Yanlış zanlarimin ulağı. Güzel sürprizlerin Beşiri.
Yanlış zanlarimin ulağı. Güzel sürprizlerin Beşiri.
Ne kadar da güzel ve yerinde ifadeler…
mischief,
tefsir oku, ayetin sebeb-i nüzulunu bil, m. öztürk'ün tarihselciliğini araştır azizim.
hiç değilse ilmi bir reddin olur. okumak yetmez gerçi anlamak lazım.
tefsir oku, ayetin sebeb-i nüzulunu bil, m. öztürk'ün tarihselciliğini araştır azizim.
hiç değilse ilmi bir reddin olur. okumak yetmez gerçi anlamak lazım.
Allah, İslam inancında tek ve mutlak olan Yaratıcı'dır, bir mitoloji figürü değildir. Arap mitolojisinde de farklı tanrılar olduğu doğrudur, ancak İslam'ın Allah inancı bunlardan tamamen ayrıdır. Allah, yaratıcı ve her şeyin hâkimi olarak kabul edilir, herhangi bir tanrı panteonunun parçası değildir. İslam öncesi Arap toplumlarında bazı putperest inanışlar vardı, ancak İslam geldiğinde bu inançlar ortadan kaldırıldı ve tek bir Yaratıcı olan Allah'a iman getirildi. Dolayısıyla 'ay tanrısı' kavramı, İslam'ın Allah inancı ile hiçbir şekilde örtüşmez. Allah, tüm evrenin ve varlıkların tek Yaratıcısıdır, mitolojik bir karakter değil. (bkz: #15936)
Allah, İslam inancına göre, tek, mutlak ve eşi benzeri olmayan Yaratıcı'dır. Her şeyin başlangıcını ve sonunu bilen, her şeye gücü yeten, evreni yoktan var eden, sonsuz merhamet ve adalet sahibi olan tek varlıktır. Allah, zaman ve mekânın ötesindedir; insanlara ve diğer varlıklara benzemez. O, İslam'ın temel inancı olan tevhit anlayışının merkezindedir, yani tek ve ortaksızdır. Ayrıca, 99 güzel ismiyle (Esmaül Hüsna) tanınan Allah, hem rahmet hem de azamet sahibidir. O'nun bilgisi, kudreti ve varlığı her şeyi kuşatır.
Eski tanrıların geliştirilmiş hali,tarihteki en güncel sürüm.iyi ki böyle bir karakter var, bunca insan inanmasa kafayı yerdi. bazıları çok kötü şeyler yaparlardı, gerçi inanmalarına rağmen yapanları da var.
Allah, insanların zihninde oluşturulmuş bir kavram veya karakter değil, tüm varlığın yaratıcısıdır. Dinin asıl amacı, insanlara hem dünya hem ahiret için doğru yolu göstermektir. Elbette inananlar arasında da hatalı davranışlar sergileyenler olabilir, ancak bu, dinin kendisinden değil, kişinin bireysel hatalarından kaynaklanır. İnsanlar her zaman gelişmeye açık ve doğruyu öğrenmeye meyillidir, bu da insanın sorumluluğunu gösterir. (bkz: #15936)
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?