Eğlence anlayışı kendinden farklı olanlara karşı dile gelen bir isyandır. Resim yapan veya şarkı söyleyen biri küçümsenemeyeceği gibi bilgisayar oynayanlara karşı dile getirilen küçümseyici tavır da haksızdır ve içerisinde önyargılar barındırır.
Oyun sektörü üzerine yayınlanan Newzoo 2023 raporuna göre yaklaşık 190 milyar dolar büyüklüğe ulaşmıştır. 3.3 milyar insan oyun oynamaktadır. Bunun 1.7 milyarı Asya-pasifik bölgesinden oyun oynamaktadır.
Her geçen gün büyüklüğü artan oyun sektörünün ürünleri artık başyapıt düzeyindedir. Geçmişte filmlerin ve animasyonların oyunları yapılırken bugun oyunların filmleri ve animasyonları yapılmaktadır. Dolayısıyla kültürel hayatı da şekillendiren dinamiklerden biri olmuştur.
Oyunların içerdiği ödül sistemlerinin gerçek hayatta uygulanması ile karşımıza çıkan Gamification-oyunlaştırma kavramı her geçen gün daha fazla önem kazanmaktadır.İş insanların yapmak zorunda oldugu eylemleri ifade ederken zorunluluk verimsizliği beslemektedir. Oysa gamification yöntemleri kullanılarak oluşturulan sistemlerde insanların daha verimli ve istekli oldukları , yorgunluk şikayetlerinin azaldıgı gözlenmektedir. Oyun oynamak zihnen yorucu değildir ve kazanılan puanlar,indirimler gibi ödüllere sahip olma motivasyonunun verilmesi sonucu insanlar daha iyi sonuçlar çıkarmaktadır.
Örnekler ve açıklamalar çoğaltılabilir. Oyun oynayan insanlar aşırıya kaçmadıkları sürece kendilerini geliştirirken diğerleri küçümsemeye devam edebilir. Küçümseyenlere ise yapılacak muamele bellidir. (bkz:
Engelle)