Her ne kadar da özellikle semavi dinlere çok büyük eleştirilerim ve itirazlarım olsada
Dinin insan için önemli olduğunu düşünüyorum
Ki farklı yorumlar da kötü değil mesala tasavvufçuluk ve eşarililik hala ilgimi çeker
Birde fideist olmayan birinin dindar olabileceğine pek inanmıyorum
din
insan için tek kurtuluş yoludur. başka hiçbir şey din kadar yüce değildir, olamaz.
İnandığın gibi yaşamazsan yaşadığın gibi inanırsın...
inanç, iman.
dünyada 4000'den fazla din var. bu dinlerin hepsine inanmayınca ateist, 3999'una inanmayınca din mensubu oluyorsunuz.
İnsanın 'insan olma' serüveninin çevre yolu, ücretsiz otobanı. Ancak inananlar o yolu kullanır. Kuşku da o yolculuğun/yolun yakıtıdır. Yoksa o gidiş seyirsiz, zevksiz ve amaçsız bir gidiş ve varış da meçhul olur…
(bkz: ey iman edenler iman edin)
(bkz: nisa 136)
(bkz: ey iman edenler iman edin)
(bkz: nisa 136)
Toplumların afyonudur.
Buradaki afyon kötü anlamda kullanılmamıştır.
"dinî ıstırap, hem gerçek ıstırabın ifadesi, hem de gerçek ıstıraba karşı bir protestodur.
din, ezilenlerin iç çekişi; kalpsiz bir dünyanın kalbi; ruhsuz koşulların ruhudur. kitlelerin afyonudur."
Buradaki afyon kötü anlamda kullanılmamıştır.
"dinî ıstırap, hem gerçek ıstırabın ifadesi, hem de gerçek ıstıraba karşı bir protestodur.
din, ezilenlerin iç çekişi; kalpsiz bir dünyanın kalbi; ruhsuz koşulların ruhudur. kitlelerin afyonudur."
Ekonomik örgütlenme biçimine sıkı sıkıya bağlıdır,apayrı bir olgu değildir.kapitalizm dönemindeki din ile feodalizm dönemindeki din anlayışı o kadar farklı ki farklarını saysan bitmez.
Din nesnel koşullarla açıklanması gereken bir kavramdır.
Din insanları tedavi eden bir ilaç gibidir ama uzun vadede kişiye zarar verir, günü kurtarmak için idealdir. gerçekleri bir kenara iteleyen inançlı kişi tüm kalbiyle dine inanır çünkü başka çaresi yoktur.dünyadaki bütün kötülükler, haksızlıklar imtihandır,öbür türlü kafayı yer, başa çıkamaz.din bir kaçış mekanizmasıdır,toplumların afyonudur.dine yol açan nesnel koşullar ortadan kalkarsa ancak o zaman din gereksiz olur,kapitalizm olduğu sürece din asla ortadan kalkmaz,farklı dinler ortaya çıkmaya devam eder.
Orta çağın dinle maskelenen gizli sömürüsü kapitalizm döneminde apaçık, utanmaz sömürüye dönüşmüştür,burjuva kesimi başlangıçta dini kullanan feodallere savaş açmıştır fakat sonradan dinin kullanışlı bir araç olduğunu kavradıktan sonra insanlara dayatmaya devam etmiştir.
Evladını teröristlerle çatışmada kaybeden anne babaya vatan sağ olsun zırvalığını telkin ederler,evlatları cennete gitmiştir, siyasetçinin yalan mekanizması böyle işler, çünkü bilir ki anne baba eğer evladının sonsuza dek yok olduğunu kavrayacak olsaydı siyasetçiyi kazığa oturtur,derisini yüzerdi.
Din nesnel koşullarla açıklanması gereken bir kavramdır.
Din insanları tedavi eden bir ilaç gibidir ama uzun vadede kişiye zarar verir, günü kurtarmak için idealdir. gerçekleri bir kenara iteleyen inançlı kişi tüm kalbiyle dine inanır çünkü başka çaresi yoktur.dünyadaki bütün kötülükler, haksızlıklar imtihandır,öbür türlü kafayı yer, başa çıkamaz.din bir kaçış mekanizmasıdır,toplumların afyonudur.dine yol açan nesnel koşullar ortadan kalkarsa ancak o zaman din gereksiz olur,kapitalizm olduğu sürece din asla ortadan kalkmaz,farklı dinler ortaya çıkmaya devam eder.
Orta çağın dinle maskelenen gizli sömürüsü kapitalizm döneminde apaçık, utanmaz sömürüye dönüşmüştür,burjuva kesimi başlangıçta dini kullanan feodallere savaş açmıştır fakat sonradan dinin kullanışlı bir araç olduğunu kavradıktan sonra insanlara dayatmaya devam etmiştir.
Evladını teröristlerle çatışmada kaybeden anne babaya vatan sağ olsun zırvalığını telkin ederler,evlatları cennete gitmiştir, siyasetçinin yalan mekanizması böyle işler, çünkü bilir ki anne baba eğer evladının sonsuza dek yok olduğunu kavrayacak olsaydı siyasetçiyi kazığa oturtur,derisini yüzerdi.
İnsanüstü düzene olan inanca dayanan bir insani değerler ve normlar sistemi.
Altyapının(ekonomik üretim ilişkileri, üretici güçler) etkilediği üstyapı elemanlarından.etkileşim tek yönlü değildir din de altyapıyı etkiler ama ana belirleyici ekonomik faktörlerdir.
Diğer üst yapı elemanları bilim, felsefe, sanat, hukuk, ahlak gibi şeylerdir. Ekonomik ilişkilerden bağımsız tek bir şey düşünülemez. Tek bir şey bile. Evet.
Diğer üst yapı elemanları bilim, felsefe, sanat, hukuk, ahlak gibi şeylerdir. Ekonomik ilişkilerden bağımsız tek bir şey düşünülemez. Tek bir şey bile. Evet.
Makul bir dünyada akıl hastalığı olarak sınıflandırılması gereken psikolojik bir virüs. Halkın afyonu. En çok zarar verenler İbrahimi dinler olmuştur. Hangisi en çok zararı verdi bilemiyorum, hepsi o kadar kötü ki kıyaslama yapmam mümkün değil.
aksine dönemine göre çoğu toplumu hizaya da getirmiştir, ilerleyen süreçlerde toplumların içine de etmiştir, sorun dinde değil, algılayış biçiminde. Hiçbir din random öldür demez, bir ateist olarak söylüyorum bunu.
aynen hatta din adına aşırı yorumlarda, din gibi şeyler Tanrı tarafından inmiş olsa bile, aklını tam olarak kullanamayan, bir sebepten ötürü buna vakıf olamayanlar için bir rehberdir, gereklidir, aklını kullanan zaten bir şekilde doğru davranışı bulur, Tanrı nezdinde doğru davranış esastır, din değil derler.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?