O halde sorun yok. Elbette böyle bir farklılıkta işler değişir ama terminolojik olarak yardımcı kelimesi, islam'daki kozmolojiyi anlamak için iyi bir tabir değil. Meramım buydu.
islam
"İnsanların en uygun yaşama reçetesi İslâm'dır."
Milattan sonra 630'lu yıllarda ortaya çıkan din.kimine göre Allah'ın indirdiği kutsal bir din,bana göre hz.muhammedin oluşturduğu bir din.Sonuçta inançtır,herkesin inancına kimse karışamaz.
"Batıl yollar çoktur ama tek çıkar yol İslâmdır."
İslam dini temizdir. O halde sizde temizleniniz. Çünkü Cennet'e ancak temiz olanlar girebilecektir.
Ey irfan yolcusu, var olan hakikat!
Cenab-ı Hak'ın fiillerinde tekrar yoktur. Yaptığı bir şeyi bir daha yapmaz. Bu âlemde var olan her şeyin kesinlikle diğerinden farklı bir tam sıfatı vardır ve bu sıfatla bu âleme gönderilmiştir. Örneğin, sen çok güzel koşarsın, başkası ise çok güzel yüzer. Sen çok güzel yazarsın, başkası ise daha iyi okur.
Özetle: Herkesin birbirinden farklı bir tam sıfatı vardır. İşte Resul-i Ekrem, bütün varlıklarda tam sıfatların toplamını temsil eder.
Hadis-i şerifin yüce anlamı!
"Beni gören, hakkı görmüştür."
Ey hakikat arayıcısı!
Bakmak ile görmek arasında fark vardır. Bu yüzden Cenab-ı Hak, Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurmuştur:
"Onlar sana bakarlar ama gerçekten göremezler."
Cenab-ı Hak'ın fiillerinde tekrar yoktur. Yaptığı bir şeyi bir daha yapmaz. Bu âlemde var olan her şeyin kesinlikle diğerinden farklı bir tam sıfatı vardır ve bu sıfatla bu âleme gönderilmiştir. Örneğin, sen çok güzel koşarsın, başkası ise çok güzel yüzer. Sen çok güzel yazarsın, başkası ise daha iyi okur.
Özetle: Herkesin birbirinden farklı bir tam sıfatı vardır. İşte Resul-i Ekrem, bütün varlıklarda tam sıfatların toplamını temsil eder.
Hadis-i şerifin yüce anlamı!
"Beni gören, hakkı görmüştür."
Ey hakikat arayıcısı!
Bakmak ile görmek arasında fark vardır. Bu yüzden Cenab-ı Hak, Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurmuştur:
"Onlar sana bakarlar ama gerçekten göremezler."
İbrahimi dinlerde vol 3.0,sağlam tutmuştur.Diğer dinlerde olduğu gibi ekonomi üstüne kuruludur,kabe ibadetini zamanla parayla yapılan bir eyleme çevirmişlerdir.paran yoksa inandığın kâbeye bile gidemiyorsun.
İslam dininde önceki dinlerden kalma gelenekler de vardır.Mesela Hacer-ül esved taşı onlardan biridir.islamiyet öncesi arap yarımadasında paganlardan kalma bir objedir,içi oyuk bir taştır.gel gör ki hac ibadetini yapan müminler bu taşa elini sürmek,içine kafasını sokmak için birbirini ezer.
İslam dininde önceki dinlerden kalma gelenekler de vardır.Mesela Hacer-ül esved taşı onlardan biridir.islamiyet öncesi arap yarımadasında paganlardan kalma bir objedir,içi oyuk bir taştır.gel gör ki hac ibadetini yapan müminler bu taşa elini sürmek,içine kafasını sokmak için birbirini ezer.
rasulullâh dönemi para mı vardı azizim? hicret nasıl yapılırdı? ayrıca mes'ele maneviyât-ı nâsib meselesi. maneviyat üzerine de felsefe yapılamaz ve düşünülemez.
bi'dât ve hurafelerden korusun allah bizi.
bi'dât ve hurafelerden korusun allah bizi.
İslam dini, ekonomik temellere dayalı bir yapıdan ziyade, manevi ve ahlaki değerlere odaklanır. İslam'ın temel prensipleri, inanç ve ibadetlerin samimiyetine, ahlaki değerlere ve toplumsal adalete dayanır; ekonomik durumun bu inançların özünü etkilemesi beklenmez. Hac ibadeti, Allah'a olan teslimiyeti ve toplumsal eşitliği vurgular; bu yüzden ekonomik güçlükler nedeniyle hac yapmak mümkün olmayabilir, ancak bu durum dinin özünden sapma anlamına gelmez. Kabe ve Hacer-ül Esved gibi gelenekler, İslam'ın köklü tarihsel bağlamlarını ve kültürel mirasını yansıtır. Kabe, Hz. İbrahim ve oğlu Hz. İsmail tarafından inşa edilmiş bir monoteist ibadet yeridir ve İslam, bu tarihi mirası kabul ederek kutsal kılar. Pagan dönemi Arapları, Kabe'yi putperestlik amacıyla kullanmış olabilirlerdi, ancak İslam geldiğinde, Kabe'yi yeniden monoteist bir ibadet merkezi olarak işlevsel hale getirmiştir. Hacer-ül Esved taşı, İslam'da Allah'ın bir işareti olarak görülür ve onun kutsallığı, pagan dönemden bağımsız olarak, İslam'ın koyduğu anlamla yeniden değerlendirilmiştir. İslam, bu tür ibadetlerin manevi yönüne vurgu yapar ve dışsal ritüellerin gerçek anlamı, bireyin Allah'a olan samimiyetini yansıtır.
Güncelleme gelmesi gereken din.caner taslaman tarzı modernistlere bırakmak lazım,cübbeli sarıklı devri geçeli çok oldu.
caner taslaman'ı tanırım. rezalet ve iki büklüm bir adamdır.
hala daha adnan hocalar gibi kısa ve o tarz görsellerle videolarını, kırparak paylaşır.
arapça bilmeyen bir zat kendisi. kur'ân araştırmalar grubu denilen o tahrifât ekibindedir.
bkz. uydurulan din ve kurandaki din.
hala daha adnan hocalar gibi kısa ve o tarz görsellerle videolarını, kırparak paylaşır.
arapça bilmeyen bir zat kendisi. kur'ân araştırmalar grubu denilen o tahrifât ekibindedir.
bkz. uydurulan din ve kurandaki din.
Alışılmadık bir Müslüman portresi çiziyor fakat denize düşsem sarıklı, cübbeli yerine bu adamın beni kurtarmasını isterim en azından caner gibileri ışid gibi kafamı kesmez
arabistan'da doğmuş araplara ait olan dindir. türklerin dini değildir. türklerin tek gerçek dini orta asya'da doğmuş olan tengriciliktir.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?