Sadece marka olduğu için aynı kıyafete (tarzım hep aynı, casual) çok daha fazlasını ödeyecek kadar para kazanmıyorum. Hoş kazanıyor olsam da almazdım diye düşünüyorum. Benim için önemli olan rahatlık ve sade bir görünüm. Üzerindeki yazı veya amblem beni statü sahibi veya değerli hissettirmez. Buna ihtiyacım yok.
markasız giyinmek
Yaptığım şey.ortalama ürünleri alırım,sosyal olmadığım için dışarıda zaten vakit geçirmem, giyime önem verilecek bir durum yok.
Marka takintisina sahip olacak bir lükse hiçbir zaman sahip olmadım. Bundan sonra da yine marka diye değil alırsam ancak kaliteli diye alırım, alıyorum. Bir şeyde kaliteye önem vereceksek o kesinlikle ayakkabı olmalı.
Marka takıntım yok, asla olmadı, olmayacak da.
O kadar çok markasız ama orijinal kadar kaliteli giyisiler giyindim ki, en az 10 yılı devirdiğim kıyafetler mevcuttu.
O kadar çok markasız ama orijinal kadar kaliteli giyisiler giyindim ki, en az 10 yılı devirdiğim kıyafetler mevcuttu.
Marka kapitalizmin dayattığı bir uydurmadan ibaret ne noktada uydurmaya giriyor size hemen örnek vereyim.
Samsung'un son amiral gemi modeli ile iphone'nin son bilmemne promax performans testlerine bakarsanız her açıdan samsung fark atmaktadır. Yani teknik olarak samsung, iphone markasından daha kaliteli ve daha ucuz ancak satış konusuna gelirsek iphone samsung'a fark atmaktadır. Bunun sebepide marka değeridir. İphone daha pahalı diye alıyor insanlar birnevi.
Bir giyisi üzerime yakışıyorsa markasına bakmadan alırım sonuçta kirlenecek eskiyecek vesaire neden daha fazla para vermeye gerek var
Samsung'un son amiral gemi modeli ile iphone'nin son bilmemne promax performans testlerine bakarsanız her açıdan samsung fark atmaktadır. Yani teknik olarak samsung, iphone markasından daha kaliteli ve daha ucuz ancak satış konusuna gelirsek iphone samsung'a fark atmaktadır. Bunun sebepide marka değeridir. İphone daha pahalı diye alıyor insanlar birnevi.
Bir giyisi üzerime yakışıyorsa markasına bakmadan alırım sonuçta kirlenecek eskiyecek vesaire neden daha fazla para vermeye gerek var
iktisatta snopp effect diye bir şey vardır yani züppe etkisi. bu da bir ürünün fiyatının artmasıyla ona olan talebin doğru oranda arttığı durumlarda meydana gelir. buna örnek gösterilebilir.
Giyinmek için online siteleri kullanmam çünkü iade etmek gibi bir zamanım yok. Marka konusuna da gelince, bazı pantolon ve ayakkabı markaları gerçekten tercih ettiğim ve bana yakıştığını bildiğim kesimlere sahip olduğu için tercih ederim. Onun dışında pek tabi markasız da giyinirim ama bunların pamuklu olmasına dikkat ederim. Çünkü polyester içerikli kıyafetler gerçekten hem yıkama aşmasında hem de kullanım aşamasında bir süre sonra iğrenç bir kokuya sebebiyet veriyor. Çok kıyafet almam alırken 100 tane dükkan gezmem. Bilindik yerlerim vardır girer beğenir bir kere dener alırım.
(bkz: quiet luxury)
Alamet-i fukara...
Bir şey markaysa, aşağı yukarı bir kaliteyi tutturabiliyorlar. Marka olmayan ancak kaliteli olan pek çok eşya olsa da, hangisinin ne olduğunu araştıracak ve deneyimleyecek vaktim ya da hevesim olmadığından, genelde marka tercih ediyorum. Tabi markadan markaya da fark var, sırf dar gelirlilerin eline düşüp de marka değeri kaybetmemek için ellerinde ürün kalsa dahi, ucuzdan satmayıp yakan markalar da var, çok para talep etmeyen ama yine de dar gelirliye hitap etmeyen markalar da var. Ben genelde orta sınıf takılıyorum.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?