uçak yolculuğu sorunsalları

hesapsahibi
bir yerlerde yazmıştım. baktım burada yok başlığımız, hazır uçağın kalkışını beklerken birazdan maruz kalacağım sorunsalları ufak tefek eklemelerle buraya da yazayım dedim:

-binişte bavulunu çantasını 5 saatte yerleştirip koridoru açmayanlar, inişte koridoru kapatıp bavulunu çantasını kaplumbağa hızıyla ayarlayarak çıkanlar (evet acele etmenize hiç gerek yok, arkadaki 150 yolcu sizi sonsuza kadar bekleyebilir)

-arka sıradaki velet sürekli gürültü yapıp koltuğuna vururken ne yapıyorsun çocuğum yapma evladım demeyen ebeveynler

-anonsları zoraki ve homurdanarak yaptığından ne dedikleri anlaşılmayan kaptanlar

-durup durup tam servis yapılırken servis arabasıyla koltukların arasından millete sürtünerek tuvalete gitmeye çalışan izansızlar

-zaten kıç kadar olan tuvaletin yine kıç kadar olan lavabosunda dehşet ötesi tazyikle akan musluklar

-uçak pist başı yapana kadar bangır bangır telefonla konuşup, uçuş sonunda teker koyar koymaz yine telefonuna sarılanlar (evet, tam zamanında müdahale ettiniz atomun parçalanmasına, bilim dünyası sizinle gurur duyuyor)

-iletişim meraklısı olmadığınızı anlamayıp ısrarla muhabbet kurmaya çalışan yan yolcular

-koltuğunu dibine kadar yatıran ön yolcular. uçuşun riske en açık olduğu istatistiki verilerle kanıtlanan kalkış ve iniş fazlarında bu meret zaten güvenlik gereği dik olmak durumunda. diğer fazlarda teknik olarak yatırabilirsiniz ama nezaketen de olsa sorun bir zahmet. operatörler ekonomik gerekçelerle zaten yeterince daraltmış durumdalar koltuk aralıklarını.
6
siyah anka siyah anka
servis yapılırken tuvalete gitmeye çalışan bir olarak maalesef tek o sırada oluyor şansımız. tabi boş yer varsa hemen oraya geçiyorum ya da eğer aramda mesafe varsa hızlıca kaçıyorum tuvalete o ayrı ama maalesef o sırada gidebiliyoruz sadece. malum iniş ve kalkışlarda oturmamızı istiyorlar. bir keresinde herhalde kalkabiliyoruz dedim ama host beni oturttu hemen. ilk uçak yolculuklarımdandı :)
hesapsahibi hesapsahibi
İşin püf noktası, PSU yani yolcu servis ünitesindeki kemer ikazının yanmadığı ve trolley'lerin koridorda boy göstermediği zaman aralığını iyi kombinleyebilmekte yatıyor. Uzun menzilli geniş gövde uçaklarda bu daha kolay. Zira gerek servis öncesi, gerekse iki servis arası (kısa menzillerin aksine 2. servis de var) bolca vakit oluyor makyaj tazelemek için. :) Dolayısıyla çok acil değilse aceleci davranmaya gerek yok, her şey çok güzel olacak :)
hesapsahibi hesapsahibi
hem servis esnasında değil arada gitmek, hazır gitmişken molada olan hosteslerle muhabbet imkanı da sunuyor. değerlendirmek lazım ;)
siyah anka siyah anka
işte o arayı ben yakalayamıyorum genelde. türkiye sınırlarında uçtuğumdan küçük burada uçaklar bilirsiniz. geniş uçaklar yurt dışı seferinde genelde. bir kere denk gelmiştim sadece geniş uçağa sonra hiç denk gelmedim. pek sohbet etmek gibi niyetim olmuyor benim. işimi görüp çıkıyorum sadece :) makyaj gibi bir derdim yok anlayacağınız :)

genelde uçuşlar bir en fazla bir buçuk saat olduğundan o aralığı yakalamak zor oluyor çünkü uçak havalanmayı kestiği anda servis başlıyor. malum zaman yok pek.
hesapsahibi hesapsahibi
anlaşılan benim sorunsallarım arasında varlığını sürdürmeye devam edecek bu madde. ne diyelim! hayırlısı olsun :)
siyah anka siyah anka
yapacak bir şey yok. ihtiyaç sonuçta :)

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol