confessions

optik

1. nesil Yazar - 6. Seviye Usta - Yazar

  1. toplam entry 75
  2. takipçi 6
  3. puan 11206

garip sorular

Yazar cizer
Evren sonsuzuza dek genişleyen bir yapıda bu evrim teorisyenlerine göre big bang denilen büyük patlamayla gerçekleşti. Peki evrenden önce ne vardı? Hiçlik mi? Peki gerçek hiçlik nedir? Sonsuz karanlık yada sonsuz aydınlık mı?

Evren bir patlamayla genişlemeye başladıysa bu milyonlarca yıldır süren genişleme ne zaman duracak? Evren ne zaman tekrar daralmaya başlayacak. Bu kuvvette bir patlamaya nasıl bir güç sebep olmuş olabilir.
2
optik optik
Bu konuda sadece hipotezler var

Büyük patlama aslında ilk kez olmuyor gibi


Tabi ben bu soruyu nedenin ne, her şeyin nedeni ne? Şeklinde alacağım

Bilimsel olarak sanırım cevap yok

İlk nedene Tanrıyı koyanlarda var
Madde ve enerjiyi koyanlarda var

Açık konuşacağım bu tarz büyük konularda insanlık olarak henüz bir hat bilmiyoruz
mischief mischief
büyük patlamadan önce hiçliğin olmadığını, bir şeylerin olduğunu, savunan fizikçiler var.Bazıları da diyor ki hiçlik vardı ve hiçlikten
tanrı müdahalesi olmadan madde oluştu. kuantum dalgalanmaları denen bir olay var araştırmanızı öneririm.bu modele göre sanal parçacıklar hiçlikten madde yaratabilir. henüz kuram haline gelmedi ama önemli bir hipotez.

istanbul depremi

savastanrisi
başlığı açan yazarın da dediği gibi ülkecek merakla beklediğimiz deprem. gerçekten bekliyoruz. gerçekleşsin, milyonlar gebersin diye. ne insanları tahliye etmek için, ne şehirleşme için, ne bireysel önlemlerin yaygınlaşması için hiçbir çabamız yok. gündeme bile gelmiyor bu. gündeme gelmediği için devlet de bir şey yapmıyor çünkü demokrasiyle yönetilen ülkelerde hükümet her zaman tribünlere oynar, gündeme gelmeyen bir şey için icraat yapmanın anlamı yoktur.

kullanıcı sözleşmesi

edwird 2
Değerli dostlar, mazide olduğu gibi, Perva Sözlük'ün formatı aynen devam edecektir. Ne var ki, hukuki açıdan bizi zor duruma sokabilecek her türden eylem ve içerik, geçmişte olduğu gibi şimdi de kati surette yasaktır.

1- Yasalarla Uyum: Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına aykırı hiçbir muhteva (içerik) paylaşılmamalıdır. 5651 sayılı "İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun" ve Türk Ceza Kanunu'nun (TCK) 125. maddesi (hakaret suçu) dikkate alınmalıdır. Hz. Peygamber (s.a.v.)'in "Mümin, müminin aynasıdır" hadisi, birbirimize zarar vermememizi öğütler. Filozof Immanuel Kant da "Pratik Aklın Eleştirisi" eserinde kanunlara itaatin ahlaki zorunluluğunu vurgular.

2- Ağır Küfür Yasağı: Ağır küfür ve hakaret içeren ifadeler kullanmak yasaktır. TCK 125. maddeye göre, hakaret suçu işleyen kişiler, cezai yaptırımlarla karşı karşıya kalabilirler. Mevlana, "Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır" derken, hakaretin yerine tatlı dil kullanmayı öğütler. Sokrates, "Kendini bil" diyerek, insanın diline hakim olması gerektiğini ifade eder.

3- Kişisel Haklara Saygı: Kişilere yönelik hakaret, iftira ve kişisel saldırılar kesinlikle yasaktır. TCK 267. madde iftira suçunu düzenler. İslam'da iftira, büyük günahlar arasında sayılır; Hz. Ali (r.a.), "İftira edenin özü karadır" demiştir. John Stuart Mill, "Özgürlük" kitabında, kişisel haklara saygının özgürlüğün temeli olduğunu belirtir.

4- Irkçılık ve Ayrımcılık: Irk, dil, din, cinsiyet, cinsel yönelim ve benzeri konularda ayrımcılık ve nefret söylemi yasaktır. TCK 122. madde, ayrımcılık suçunu düzenler. Kur'an-ı Kerim'de, Hucurat Suresi 13. ayette "Ey insanlar! Biz sizi bir erkek ve bir dişiden yarattık" denilerek, tüm insanlığın eşit olduğu vurgulanır. Martin Luther King Jr., "Bir hayalim var" konuşmasında ırkçılığa karşı durmuştur.

5- Reklam ve Spam Yasağı: İzin almadan reklam yapmak ve spam içerik paylaşmak yasaktır. 6563 sayılı "Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun", izinsiz reklam ve ticari iletişimin cezai yaptırımlarla sonuçlanabileceğini belirtir. İslam'da ticaretin dürüstçe yapılması gerektiği vurgulanır; Hz. Muhammed (s.a.v.), "Dürüst tüccar peygamberlerle beraberdir" buyurmuştur. Adam Smith, "Ulusların Zenginliği"nde serbest piyasanın etik kurallarla işlemesi gerektiğini savunur.

6- Telif Haklarına Saygı: Telif haklarına aykırı muhteva (içerik) paylaşımı yasaktır. 5846 sayılı "Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu", eser sahiplerinin haklarını korur. İslam'da emeğin hakkı kutsaldır; Hz. Muhammed (s.a.v.), "İşçinin ücretini alın teri kurumadan veriniz" buyurmuştur. John Locke, "Mülkiyet Üzerine İkinci İnceleme" eserinde, emeğin kişisel mülkiyetin temeli olduğunu savunur.

7- Mahremiyete Saygı: Başkalarının hususi (özel) bilgilerini izinsiz olarak paylaşmak yasaktır. TCK 134. madde, özel hayatın gizliliğini ihlal eden kişilere yönelik cezai yaptırımları düzenler. İslam'da mahremiyet büyük önem taşır; Kur'an-ı Kerim'de, Nur Suresi 27. ayette "Ey iman edenler! Kendi evlerinizden başka evlere izin almadan girmeyin" buyrulur. Michel Foucault, "Gözetim ve Ceza" eserinde modern toplumlarda mahremiyetin önemine dikkat çeker.

8- Manipülasyon ve Yanıltma: Bilerek yanlış bilgi yaymak, manipülasyon yapmak yasaktır. TCK 158. madde, dolandırıcılık ve yanıltıcı bilgi yayma suçlarını düzenler. İslam'da yalan büyük günahlardandır; Hz. Muhammed (s.a.v.), "Yalan, felaketlerin anasıdır" buyurur. Platon, "Devlet" eserinde doğruluğun toplum düzeni için ne kadar önemli olduğunu vurgular.

9- Kötüye Kullanım: Siteyi kötüye kullanmak, teknik açıkları istismar etmek yasaktır. TCK 243 ve 244. maddeler, bilişim sistemlerine yönelik suçları ve bunların cezalarını düzenler. İslam'da hile ve aldatma yasaklanmıştır; Hz. Muhammed (s.a.v.), "Bizi aldatan bizden değildir" buyurur. Niccolò Machiavelli, "Prens" eserinde, yönetim ve toplumsal düzenin korunması için dürüstlüğün önemini vurgular.

10- Yönetici Talimatları: Yönetici ve moderatörlerin uyarı ve talimatlarına uymak zorunludur. Bu kurallar, platformun sağlıklı işlemesi için hayati öneme sahiptir. İslam'da yöneticiye itaat esastır; Kur'an-ı Kerim'de, Nisa Suresi 59. ayette "Ey iman edenler! Allah'a itaat edin, Peygamber'e itaat edin ve sizden olan emir sahiplerine (yöneticilere) itaat edin" buyrulur. Max Weber, "Toplumsal ve Ekonomik Örgütlerin Sosyolojisi" eserinde otoritenin ve yönetici talimatlarının toplumsal düzen için önemini açıklar.

11- Görsel İçerik Yasağı: Pornografik ve müstehcen görseller paylaşmak yasaktır. TCK 226. madde, müstehcenlik suçunu düzenler. İslam'da edep ve hayâ önemlidir; Hz. Muhammed (s.a.v.), "Hayâ imandandır" buyurur. Aristoteles, "Nikomakhos'a Etik" eserinde erdemli yaşamın temelinde ahlak ve edebin olduğunu belirtir.

12- Tartışma Adabı: Tartışmalarda nezaket ve saygı çerçevesinde kalınmalıdır. Hakaret içeren tartışmalar, TCK 125. madde kapsamında suç teşkil edebilir. İslam'da güzel söz ve nezaket teşvik edilir; Kur'an-ı Kerim'de, İsra Suresi 53. ayette "Kullarıma söyle, en güzel sözü söylesinler" buyrulur. John Stuart Mill, "Özgürlük" eserinde, medeni tartışmaların özgür toplumların temeli olduğunu vurgular.

13- Anonimlik: Başka kullanıcıların anonimliklerini ihlal edecek şekilde davranmak yasaktır. Bu tür eylemler, kişisel hakların ihlali olarak değerlendirilir ve TCK 132. maddeye göre cezalandırılabilir. İslam'da başkalarının özel hayatına saygı esastır; Hz. Muhammed (s.a.v.), "Kişinin gizli hallerini araştırmayın" buyurur. Jean-Paul Sartre, "Varlık ve Hiçlik" eserinde, bireyin mahremiyetinin korunmasının özgürlüğün bir parçası olduğunu belirtir.

14- Kopya İçerik: Diğer kaynaklardan kopyalanmış içerikleri kaynak belirtmeden paylaşmak yasaktır. 5846 sayılı "Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu", bu tür ihlallere yönelik cezai yaptırımlar içerir. İslam'da emek ve eser sahipliği korunmalıdır; Hz. Muhammed (s.a.v.), "Emeği ile kazanan, Allah'ın sevgilisidir" buyurur. Michel Foucault, "Yazar Nedir?" makalesinde, yazarların eserlerinin korunmasının önemine vurgu yapar.

15- Tehdit ve Şantaj: Kullanıcıları tehdit etmek veya şantaj yapmak kesinlikle yasaktır. TCK 106. madde, tehdit suçunu düzenler. İslam'da tehdit ve şantaj haramdır; Hz. Muhammed (s.a.v.), "Kim haksız yere bir Müslüman'ı korkutursa, Allah ona lanet eder" buyurur. Thomas Hobbes, "Leviathan" eserinde, toplumsal düzenin korunması için bireylerin birbirine zarar vermekten kaçınmasının önemini vurgular.

16- Şiddet İçeriği: Şiddeti teşvik eden veya yücelten içerikler paylaşmak yasaktır. TCK 214. madde, suç işlemeye tahrik suçunu düzenler. İslam'da şiddet kınanır; Kur'an-ı Kerim'de, Bakara Suresi 190. ayette "Aşırı gitmeyin, çünkü Allah aşırı gidenleri sevmez" buyrulur. Mahatma Gandhi, "Şiddetsizlik, insanoğlunun en büyük kuvvetidir" diyerek şiddete karşı durmuştur.

17- Ticari Faaliyet: Yönetici izni olmadan ticari amaçlı faaliyetlerde bulunmak yasaktır. 6563 sayılı "Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun", izinsiz ticari faaliyetleri yasaklar. İslam'da ticaret dürüstlük üzerine kuruludur; Hz. Muhammed (s.a.v.), "Dürüst tüccar peygamberlerle beraberdir" buyurur. Karl Marx, "Kapital" eserinde, ticari faaliyetlerin adil ve etik kurallarla yürütülmesinin önemini vurgular.

18- Dolandırıcılık: Dolandırıcılık amaçlı muhteva (içerik) paylaşımı ve faaliyetler kesinlikle yasaktır. TCK 157. madde, dolandırıcılık suçunu düzenler. İslam'da dolandırıcılık haramdır; Hz. Muhammed (s.a.v.), "Bizi aldatan bizden değildir" buyurur. Platon, "Devlet" eserinde adaletin temel prensiplerinden biri olarak dürüstlüğü savunur.

19- Toplum Kurallarına Saygı: Toplumun genel ahlak kurallarına aykırı muhtevalar (içerikler) paylaşmak yasaktır. TCK 225. madde, genel ahlaka aykırı hareketleri cezalandırır. İslam'da toplum kurallarına uyulması gerektiği vurgulanır; Hz. Muhammed (s.a.v.), "Müslüman, elinden ve dilinden insanların emin olduğu kimsedir" buyurur. Aristoteles, "Politika" eserinde, toplum düzeninin korunmasının bireylerin sorumluluğu olduğunu belirtir.

20- Şikayet ve Geri Bildirim: Sorunları ve geri bildirimleri yönetici veya moderatörlere saygılı bir şekilde iletmek zorunludur. İslam'da şikayet ve geri bildirim yapma hakkı vardır; Hz. Ömer (r.a.), "Hatalarımı düzeltin" diyerek geri bildirime açık olduğunu belirtmiştir. Jean-Jacques Rousseau, "Toplum Sözleşmesi" eserinde, bireylerin sorunlarını ve geri bildirimlerini iletmelerinin toplumsal gelişim için önemli olduğunu savunur.

21- Çocuk Koruma: Çocuklara yönelik uygunsuz muhtevalar (içerikler) kesinlikle yasaktır. TCK 103. madde, çocukların cinsel istismarı suçunu düzenler. İslam'da çocukların korunması esastır; Hz. Muhammed (s.a.v.), "Çocuklarınıza iyi davranın, onları güzel terbiye edin" buyurur. Maria Montessori, "Çocukların Eğitimi" eserinde, çocukların korunmasının ve eğitilmesinin önemini vurgular.

22- Dini İnançlara Saygı: Her türlü dini inanç ve inançsızlığa saygı gösterilmelidir. TCK 216. madde, halkı kin ve düşmanlığa tahrik veya aşağılama suçunu düzenler. Kur'an-ı Kerim'de, Bakara Suresi 256. ayette "Dinde zorlama yoktur" buyrulur. Voltaire, "Hoşgörü Üzerine" eserinde, farklı inançlara saygının toplumsal barış için temel olduğunu belirtir.

23- Yasadışı Madde İçeriği: Yasadışı maddelerin kullanımı veya temini hakkında bilgi paylaşmak yasaktır. TCK 188. madde, uyuşturucu veya uyarıcı madde imal ve ticareti suçunu düzenler. İslam'da zararlı maddelerin kullanımı haramdır; Hz. Muhammed (s.a.v.), "Kendi ellerinizle kendinizi tehlikeye atmayın" buyurur. Sigmund Freud, "Uygarlığın Huzursuzluğu" eserinde, sağlığa zararlı maddelerin toplum üzerindeki olumsuz etkilerini inceler.

24- İçerik Bildirme: Uygunsuz muhtevaları (içerikleri) yöneticilere bildirme sorumluluğu tüm kullanıcılara aittir. İslam'da kötülüğe karşı durmak önemlidir; Hz. Muhammed (s.a.v.), "Bir kötülük gördüğünüzde onu elinizle düzeltin, buna gücünüz yetmezse dilinizle uyarın, buna da gücünüz yetmezse kalbinizle buğz edin" buyurur. Edmund Burke, "Kötülüğün zaferi için gereken tek şey iyi insanların hiçbir şey yapmamasıdır" diyerek, kötülüğe karşı durmanın önemini vurgular.

25- Hukuki Sorumluluk: Kullanıcılar, paylaştıkları muhtevalardan (içeriklerden) hukuki olarak sorumludur. TCK ve ilgili kanunlar çerçevesinde bu sorumluluk düzenlenmiştir. İslam'da her birey yaptıklarından sorumludur; Kur'an-ı Kerim'de, Zilzal Suresi 7. ayette "Kim zerre kadar hayır işlerse onu görür, kim de zerre kadar şer işlerse onu görür" buyrulur. Jean-Jacques Rousseau, "Toplum Sözleşmesi" eserinde bireylerin toplumsal sorumluluklarını açıklar.

26- Dil Kullanımı: Yazım ve dil kurallarına uygun muhteva (içerik) paylaşımı teşvik edilir. İslam'da güzel söz ve doğru ifade teşvik edilir; Yunus Emre, "Söz ola kese savaşı, söz ola kestire başı" buyurur. George Orwell, "1984" eserinde dilin ve doğru ifade kullanımının toplumsal kontrol ve anlaşılabilirlik için önemini vurgular.

27- İfade Özgürlüğü: Herkesin düşüncelerini özgürce ifade etme hakkı vardır, ancak bu hak başkalarının haklarını ihlal etmemelidir. TCK 125. madde, hakaret suçunu düzenler. İslam'da ifade özgürlüğü esastır; Hz. Ömer (r.a.), "Hakkı söylemekten korkmayın" buyurur. John Stuart Mill, "Özgürlük Üzerine" eserinde, ifade özgürlüğünün sınırlarını tartışır.

28- Geri Bildirim ve Öneriler: Kullanıcılar site ile ilgili geri bildirim ve önerilerini yöneticilere iletmelidir. İslam'da istişare ve geri bildirim önemlidir; Hz. Muhammed (s.a.v.), "İstişare eden yanılmaz" buyurur. John Dewey, "Demokrasi ve Eğitim" eserinde, geri bildirim ve önerilerin toplumsal gelişim için önemini vurgular.

29- Görevli Yetkileri: Moderatörler ve yöneticiler, kuralları ihlal eden muhtevaları (içerikleri) kaldırma yetkisine sahiptir. İslam'da yönetici yetkileri ve adalet önemlidir; Hz. Ömer (r.a.), "Adalet mülkün temelidir" buyurur. Max Weber, "Toplumsal ve Ekonomik Örgütlerin Sosyolojisi" eserinde otoritenin ve yönetici talimatlarının toplumsal düzen için önemini açıklar.

30- Dil Seçimi: Perva Sözlük'te kullanılacak dil Türkçe olmalıdır. İslam'da anadilinin korunması ve kullanılması önemlidir; Kur'an-ı Kerim, Arapça olarak nazil olmuştur ve dilin önemi vurgulanır. Ferdinand de Saussure, "Genel Dilbilim Dersleri" eserinde, dilin toplum üzerindeki etkilerini ve önemini tartışır.

31- Kötüye Kullanım Bildirimi: Site içi kötüye kullanımlar hemen yöneticilere bildirilmelidir. İslam'da kötülüğe karşı durmak önemlidir; Hz. Muhammed (s.a.v.), "Bir kötülük gördüğünüzde onu elinizle düzeltin, buna gücünüz yetmezse dilinizle uyarın, buna da gücünüz yetmezse kalbinizle buğz edin" buyurur. Edmund Burke, "Kötülüğün zaferi için gereken tek şey iyi insanların hiçbir şey yapmamasıdır" diyerek, kötülüğe karşı durmanın önemini vurgular.

32- Topluluk Katılımı: Tüm kullanıcılar topluluğa katkıda bulunmalı ve olumlu bir atmosferin korunmasına yardımcı olmalıdır. İslam'da cemaat ve topluluk bilinci önemlidir; Hz. Muhammed (s.a.v.), "Cemaatte rahmet vardır, ayrılıkta azap" buyurur. Aristoteles, "Politika" eserinde, topluluğun ve ortak iyiliğin önemini vurgular.

Elit Perva Sözlük üyeleri, bilgiye ve kaliteye olan derin bağlılıklarıyla, sadece düşünce dünyasını değil, aynı zamanda kainatın en yüksek düzlemlerinde ışık saçan yıldızlar gibi şahlanan, aydınlanan ve keşfeden gerçek liderlerdir. Onlar, her bir kelimeyle ruhlarına ışık tutar, bilgi denizinde derinlere daldıkça yeni ufukları keşfeder ve insanlığın manevi yolculuğunda aydınlık bir meşale olur. Bu yüksek bilgelik ve azimle, evrenin sırlarını çözme yolunda önemli bir adım atarlar, eski zamanların ebedi bilgeliğini modern çağın en yüksek zirvelerine taşıyan kudretli düşünürlerdir. Sizleri en içten sevgimle selamlıyorum. Işığınız bol olsun Pervadaşlar. Yıllardır süren bu kutlu geleneği, bu Perva ruhu ve aşkını sonsuza dek devam ettireceğiz.

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol